Jakubiak premier powinien oglosic wazne decyzje
2008-11-14 11:20:00
Reklama:
Elżbieta Jakubiak: : Dzień dobry, witam.
Monika Olejnik: : Jak pani sądzi, pani poseł, czyja to jest wina prezydent Sarkozy przyjeżdża do Polski 6 grudnia, a 6 grudnia nie będzie prezydenta Polski, bo będzie w Japonii, jakieś faux pas, po której stronie?
Elżbieta Jakubiak: : No tu właśnie nie wiem, bo nie mam takiej wewnętrznej wiedzy z MSZ, ale o ile z mojego doświadczenia wynika, że takie duże wizyty uzgadniane są protokolarnie. Czyli protokół MSZ robi taki wykaz wizyt oficjalnych i trzeba uzgadniać je. Każdy tam wpisuje te swoje wizyty, głównie trzy osoby minister spraw zagranicznych, premier i prezydent. I myślę, że tutaj doszło do jakiś nieporozumień w sensie terminowym oczywiście.
Monika Olejnik: : W każdym razie strona francuska jest przekonana, że była zawiadamiana o tym, że prezydent będzie w Polsce, i że przyjmie prezydenta Francji.
Elżbieta Jakubiak: : Ja nie wiem w jakiej roli przyjedzie tutaj, bo szczerze mówiąc, nie wiem jak ta wizyta jest zabukowana, czy to jest wizyta przewodniczącego Unii dzisiaj, czy to jest wizyta głowy państwa.
Monika Olejnik: : Nie, wizyta głowy państwa bodajże.
Elżbieta Jakubiak: : Musimy rozróżnić tutaj, bo jeżeli prezydent Sarkozy przyjeżdża jako szef Unii w tym czasie, no to pewnie kurtuazyjnie byłoby spotkać...
Monika Olejnik: : Jako głowa państwa na uroczystości Lecha Wałęsy w związku z 25-leciem Nagrody Nobla.
Elżbieta Jakubiak: : Tak, może też tak być. Ale tak jak mówię, ja tu nie znam szczegółów, bo to są dwie różne, dwa różne rodzaje wizyty.
Monika Olejnik: : Ale źle to wyszło, przyzna pani.
Elżbieta Jakubiak: : Tak, nie jest to dobrze, choć ja bym tutaj tak nie płakała, dlatego że rzeczywiście jest tak, że prezydenci dosyć dobrze się znają i pewnie sobie wyjaśnią telefonem czy porozmawiają w jakimś innym terminie. Także ja tutaj bym tak nie alarmowała.
Monika Olejnik: : Prezydent Francji będzie zawiedziony, bo tak chciał namawiać prezydenta Polski do podpisania traktatu lizbońskiego i mu się nie uda, pewnie chciał zobaczyć Hel, chciał pobyć z prezydentem i nie pobędzie.
Elżbieta Jakubiak: : Tak, najważniejsze żeby prezydent Kaczyński zaprosił prezydenta Sarkozy`ego na Hel, bo przez protokół nie...
Monika Olejnik: : A nie sądzi pani, że jest to wina Kancelarii Prezydenta, bo można było wcześniej powiedzieć o tym, o wizycie prezydenta w Japonii, dowiedzieliśmy się dopiero wczoraj.
Elżbieta Jakubiak: : Nie, wizyta prezydenta w Japonii uzgadniana była, moim zdaniem, rok temu, więc to było zabukowane w kalendarzu.
Monika Olejnik: : Tak, tak, ale jeszcze jak prezydent był w Brukseli to mówiono o tym, że prezydent Francji przyjedzie do Polski i nikt wtedy nie słyszał o wizycie w Japonii?
Elżbieta Jakubiak: : Tylko wie pani, tutaj nie możemy obciążać prezydenta jakby tym, że ma pamiętać każdą datę swojego wyjazdu.
Monika Olejnik: : Ja nie mówię o prezydencie, tylko o ludziach prezydenta.
Elżbieta Jakubiak: : Ja bym tutaj szukała wyjaśnień w protokole MSZ. Znaczy, to protokół odpowiada za to żeby się nie nakładały wizyty. Tam wszyscy dzwonią i mówią my mamy taką wizytę, premier ma taką, a minister spraw zagranicznych taką i obie kancelarie dostają jakby wykaz tych wizyt.
Monika Olejnik: : A kto odpowiada za głuchy telefon w pałacu prezydenckim, chodzi mi o rozmowę prezydenta Kaczyńskiego z prezydentem elektem?
Elżbieta Jakubiak: : Ojej, myślę, że prezydent powiedział publicznie, że postara się wyjaśnić kto wziął, kto powinien ponieść odpowiedzialność za ten komunikat, który był, no troszkę nieszczęśliwie chyba sformułowany.
Monika Olejnik: : Bardzo nieszczęśliwie, skoro było dementi amerykańskie.
Elżbieta Jakubiak: : No właśnie, to może niepotrzebne. Zresztą ja bym zalecała panu ministrowi Kamińskiemu żeby takich rozmów telefonicznych nie eksponować, tym bardziej, że rozmawiają z prezydentem elektem. Ja przypominam sobie, byłam szefem gabinetu prezydenta elekta i pamiętam słowa prezydenta Kaczyńskiego, że w Polsce jest jeden prezydent, nazywa się Aleksander Kwaśniewski. Na razie w Stanach Zjednoczonych jest jeden prezydent, nazywa się George Bush. Do stycznia musimy się do tego przyzwyczaić i tutaj te rozmowy mają kurtuazyjny charakter.
Monika Olejnik: : Ale dostało się ministrowi Kownackiemu, słusznie, bo w sumie on opowiedział o tym, że rozmowy były na temat tarczy antyrakietowej, że będą pieniądze itd., itd., ale okazuje się, że powziął tę wiedzę
Elżbieta Jakubiak: : Pieniądze będą.
Monika Olejnik: : Że powziął tę wiedzę z...
Elżbieta Jakubiak: : Tak, pan minister Kownacki tutaj powziął tę wiedzę zdaje się z komunikatu, o ile ja dobrze kojarzę fakty, natomiast pan minister Kownacki powiedział rzecz prawdziwą, bo powiedział, że będą pieniądze, Kongres Stanów Zjednoczonych przyznał 9 miliardów.
Monika Olejnik: : Nie, nie, ale powiedział, że o tym było w trakcie rozmowy, to jednak troszkę inaczej, nie brnijmy w to.
Elżbieta Jakubiak: : Nie, nie brnijmy, bo oczywiście ja nie byłam przy rozmowie, nie wiem kto też tam był.
Monika Olejnik: : A czy jest rywalizacja między ministrem Kownackim, a ministrem Kamińskim?
Elżbieta Jakubiak: : Wciąga mnie pani w rozmowę o kancelarii, a ja już dawno nie pracuję w kancelarii, ja jestem poseł Prawa i Sprawiedliwości.
Monika Olejnik: : No, ale jest pani obserwatorem tak jak my.
Elżbieta Jakubiak: : Jestem obserwatorem i ja myślę, że pan minister Kownacki jest człowiekiem o bardzo wielkiej, rozległej wiedzy, wielkim doświadczeniu, że sobie poradzi. Czasem jest tak, że nieporozumienia trzeba wyjaśnić.
Monika Olejnik: : Ale ma trochę wpadek.
Elżbieta Jakubiak: : Nie, ja bym tego nie traktowała.
Monika Olejnik: : No miał taką wpadkę, na przykład w niedzielę, w Radiu ZET powiedział, że prezydent dzwonił do premiera, potem sam się przyznał, że takiej rozmowy nie było i nawet użył, nawet sam bił się w piersi i powiedział skłamałem.
Elżbieta Jakubiak: : Takie rzeczy się zdarzają, ponieważ rzeczywiście mamy tutaj taki konflikt premier – prezydent i ministrowie są troszkę zawsze wciągani też w takie emocje.
Monika Olejnik: : A mamy konflikt Kamiński – Kownacki?
Elżbieta Jakubiak: : Nie wiem, nie wiem, to ja już zostawiam na boku, to nie ma znaczenia dla Polski, a ja się tylko zajmuję sprawami znaczącymi dla Polski.
Monika Olejnik: : Rozumiem, pani poseł, premier Donald Tusk prosił telewizję publiczną, żeby telewizja publiczna zrobiła wywiad z panem premierem, w ramach orędzia. Premier nie chce orędzia tylko chciałby mieć wywiad, co pani na to?
Elżbieta Jakubiak: : Oczywiście, każdy wywiad premiera jest ważny, zwłaszcza, że premier ma teraz o czym mówić. Przez jakiś czas słyszeliśmy, że nie ma kryzysu i nas nie dotyka. W tej chwili już chyba wszyscy widzą, że trzeba poważnie rozmawiać. Ja uważam, że premier powinien ogłosić jakieś ważne decyzje, które by spowodowały takie uspokojenie. Zawsze pytaliśmy o gwarancje dla inwestycji, inwestycji publicznych, tych, które mają być budowane ze środków unijnych. Powinny być udzielone pewne gwarancje rządu na te inwestycje, bo to będzie podtrzymywało wzrost gospodarczy. To jest najważniejsza sprawa dla Polski, wykorzystać kryzys do zmniejszenia dystansu między Europą a Polską.
Monika Olejnik: : A czy jeżeli premier by się zgodził, jeżeli rząd by się zgodził na referendum i referendum byłoby poniżej 50 proc., czy Prawo i Sprawiedliwość by zaakceptowało to referendum, w sprawie euro?
Elżbieta Jakubiak: : Nie ma takiej możliwości, my niczego nie akceptujemy, są przepisy prawa w tym zakresie, jest ustawa i tutaj stanowisko Prawa i Sprawiedliwości nie ma znaczenia. Po prostu...
Monika Olejnik: : Ale wie pani, że nie ma szans na to żeby frekwencja była wyższa niż 50 proc. w referendum.
Elżbieta Jakubiak: : No takie są doświadczenia polskie.
Monika Olejnik: : Czyli PiS nie chce euro?
Elżbieta Jakubiak: : Nie, my chcemy euro...
Monika Olejnik: : Kiedy?
Elżbieta Jakubiak: : ... po co ono ma być wprowadzane. A kiedy powinni odpowiedzieć...
Monika Olejnik: : To pani nie wie pani poseł, po co ma być wprowadzone euro?
Elżbieta Jakubiak: : Nie wiem, nie wiem, bo ja uważałam, że euro ma być wprowadzane w Polsce po to żeby wzmocnić wzrost gospodarczy. Dzisiaj rząd powinien przekazać nam ekspertyzy, powiedzieć, że to właśnie będzie miało taki cel, a ja na razie tylko słyszę, że jest data. Data, z której się sam już wycofuje premier teraz.
Monika Olejnik: : Ale ze względu na opozycję.
Elżbieta Jakubiak: : Miał być 11 rok, nie, miał być w 11 roku, 12 roku.
Monika Olejnik: : Nie, teraz premier mówi, że po 2012, no trochę się dziwię, że tak szybko się wycofuje, że nie próbuje przekonać Prawa i Sprawiedliwości, ale chyba państwa się nie da przekonać.
Elżbieta Jakubiak: : Ale my nie dostaliśmy żadnego argumentu. Pani redaktor, proszę państwa, my czekamy na to, że rząd przyniesie ekspertyzy, pokaże badania ekonomistów i powie, że to jest korzystne dla Polski, a wtedy my się będziemy pochylać nad tym. Na razie jest tak, że premier na jakiejś konferencji ogłosił, że wprowadzi euro. Bez konsultacji z ekonomistami, bez konsultacji z bankiem, opozycją, prezydentem.
Monika Olejnik: : No nie, już teraz konsultował przecież z NBP.
Elżbieta Jakubiak: : Ale wszystko się odbyło po, oczywiście, dzisiaj robimy dobrą minę do złej gry. Nawet Platforma wie, że premier ich zaskoczył.
Monika Olejnik: : Chciałaby pani żeby euro było w Polsce, czy nie, pani poseł?
Elżbieta Jakubiak: : Chciałabym żeby euro w Polsce nie było fetyszem.
Monika Olejnik: : Ale chciałaby pani żeby było w 2020 roku tak jak pani prezes?
Elżbieta Jakubiak: : Nie, ja bym chciała żeby było w momencie dobrym dla Polski. Mnie przekonali ekonomiści do tego...
Monika Olejnik: : Ale czy pani ma taką wiedzę żeby odpowiedzieć w referendum czy ta i ta data będzie dobrą datą?
Elżbieta Jakubiak: : Dlatego, widzi pani, cały problem nasz jest.
: Ale niech pani mi odpowie, czy ma pani taką wiedzę?
: Teraz nie, ale liczę, że w kampanii referendalnej obie strony użyją ekspertów i ekspertyz, którzy będą przekonywać do referendum.
: I będziemy się dalej przekonywać w Internecie, Elżbieta Jakubiak Prawo i Sprawiedliwość, Monika Olejnik.
czat:
Monika Olejnik: : Grzegorz Lato jest szefem PZPN.
Elżbieta Jakubiak: : Ale czym on różni się od Listkiewicza. Oni zmienili nazwisko, natomiast wszystko zostało jak było.
Monika Olejnik: : No, ale zobaczymy, ale tym się różni przynajmniej, że Grzegorz Lato powiedział mi, że umożliwi wgląd do budżetu PZPN, a Listkiewicz się na to nie chciał zgodzić.
Elżbieta Jakubiak: : Tak, Listkiewicz nawet nigdy nie przyznał się, jak wysoki jest budżet.
Monika Olejnik: : No właśnie, więc tym się różni Grzegorz Lato.
Elżbieta Jakubiak: : Ja lubię Grzegorza Lato, bo pamiętam go wyłącznie z boiska i jak miałabym wybierać między Bońkiem a Latą, to ja wolałam Lato w tamtych czasach świetnej drużyny Górskiego. Byłam zwolenniczką Grzegorza Lato widziałam taki ząb i zażartość w jego walce. Bardzo mi się podobał i nawet wie pani, co budzi mój szacunek, taki do niego, to że on powiedział, że tak ja jestem rzeczywiście niewykształcony, ale zrobiłem wszystko żeby moje dzieci, moja córka i mój syn zdobyli wiedzę. I to jakby tak troszkę ociepliło jego wizerunek w moich oczach i mam nadzieję, że on coś zmieni. Chociaż uważam, że tutaj Drzewiecki niepotrzebnie forsował tego kandydata w postaci Bońka, przegrał to z kretesem. Dzisiaj schował się, właściwie go nie ma.
Monika Olejnik: : Nie, nie, wczoraj był pod Pałacem Kultury.
Elżbieta Jakubiak: : No tak, ale poza tym nie ma.
Monika Olejnik: : Dlaczego Radosław Sikorski jest najgorszym ministrem? Wie pani kto to powiedział?
Elżbieta Jakubiak: : Jarosław Kaczyński.
Monika Olejnik: : Brawo. Dlaczego?
Elżbieta Jakubiak: : Dlatego, że radykalnie zmienił...
Monika Olejnik: : Pani też się zgadza.
Elżbieta Jakubiak: : Zgadzam się, dlatego że polityk taki jak Radosław Sikorski powinien się trzymać swoich poglądów. W polityce ważna jest pewna stałość linii politycznej i ja mogę powiedzieć tak, jak Radosław Sikorski był w naszym rządzie to twierdził, że polityka wschodnia jest ważna. A teraz twierdzi, że polityka wschodnia nie jest ważna i nie robi nic żeby podkreślić wagę tej polityki. Nie przypominam sobie w ostatnim roku żeby ktoś, poważny polityk był w Azerbejdżanie, w Gruzji z taką misją jakąś.
Monika Olejnik: : Był w Gruzji razem z prezydentem Kaczyńskim.
Elżbieta Jakubiak: : Tak, tak, razem z prezydentem zaciągnięty do Gruzji. W Azerbejdżanie przez rok nie był nawet wicedyrektor departamentu. Nic nie wiemy o Odessa – Brody, nic się nie mówi o tym projekcie, który jest kluczowy dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. I zdaje się miałby szansę realizacji, gdyby rząd przykładał jakąkolwiek wagę do tego.
Monika Olejnik: : A wydaje mi się, że projektem Odessa – Brody zajmował się wicepremier Pawlak.
Elżbieta Jakubiak: : A to też ważne żeby minister Sikorski spróbował skoordynować te prace. Bo ja tutaj jednak, jako radykałka nie oddawałabym PSL całej polityki wschodniej i całej polityki energetycznej.
Monika Olejnik: : Nie sądzi pani, że prezydent Saakaszwili popełnił fopa nie przychodząc na bal wieczorny, pana prezydenta?
Elżbieta Jakubiak: : Ja się cieszę, że prezydent Saakaszwili w takiej sytuacji jaką ma w Gruzji, po wojnie...
Monika Olejnik: : No ma trudną sytuację, bo pozycja jest przeciwko niemu i chce go rozliczyć, więc ma trudną sytuację.
Elżbieta Jakubiak: : Tak, tak, bo przyjechał do Polski, ma trudną sytuację.
Monika Olejnik: : I jeszcze ma rocznicę, jak bił opozycję rok temu.
Elżbieta Jakubiak: : Tak, no więc w tej sytuacji przyjechał do Polski, myślę, że wziął udział w tej najważniejszej części, czyli pod Grobem Nieznanego Żołnierza udział. Politycy mają to do siebie, że mają kalendarze i właściwie zostanie na całą noc w innym kraju jest dla nich...
Monika Olejnik: : Nie przesadzajmy, wydaje mi się, że prezydent Kaczyński tyle zrobił dla prezydenta Saakaszwilego, że nic by się nie stało, gdyby jeden wieczór poświęcił.
Elżbieta Jakubiak: : To zrobił jeszcze i to, że jakby, znaczy zgodził się na tę pewnie nieobecność, myślę, że sobie to uzgodnili nawet, dlatego że on ma rzeczywiście trudną, myśmy już zapomnieli, że w Gruzji była regularna wojna, i że oni się zbierają z tego bardzo źle.
Monika Olejnik: : Prezydent Ukrainy?
Elżbieta Jakubiak: : Na razie nie ma pomocy.
Monika Olejnik: : Też należy mu wybaczyć nieobecność na balu?
Elżbieta Jakubiak: : Tak, no niestety trzeba mu wybaczyć i też modlić się za Ukrainę żeby tam nadszedł spokój, bo to jest potrzebne Polsce też, myślę, że powinniśmy zrobić dobrze projekty wschodnie razem z Ukrainą i Gruzją.
Monika Olejnik: : Pani poseł, a propos modlitwy, co pani sądzi na temat „Małego Gościa Niedzielnego”, który wydrukował ulotki „szkoda, że modlitwa nie rozjaśnia twarzy”.
Elżbieta Jakubiak: : No wie pani, to ja powiem tak, ja słyszałam ważnego polityka, nawet pełniącego funkcję parlamentarną, który mówił, że prezydent Obama jest człowiekiem wykształconym, nie jest żadnym tam człowiekiem marginesu, no to się zdarza w Polsce i myślę, że nie tylko w Polsce.
Monika Olejnik: : Nie, ja mówię o ulotkach, które są rozdawane pod kościołami, były rozdawane w całym kraju.
Elżbieta Jakubiak: : Dzisiaj w Ameryce...
Monika Olejnik: : Ale nie mówmy o Ameryce, mówmy o Polsce. Ulotki te były rozdawane pod kościołami w całym kraju.
Elżbieta Jakubiak: : Ja nie jestem rasistką, uważam to za grzech, jeżeli ktoś jest rasistą to jest grzesznikiem i będzie się z tego spowiadać i mam nadzieję, że polscy księża nie będą rozgrzeszali z takiego czegoś, mówiąc już tak, trzymając się tego języka.
Monika Olejnik: : A prezes Kaczyński rozgrzeszył posła Artura Górskiego?
Elżbieta Jakubiak: : Nie rozgrzeszył posła Artura Górskiego, powiedział, że takie poglądy, że w demokracji takie poglądy też istnieją i Ameryka jest demokratyczna i tam też są rasistowskie wypowiedzi.
Monika Olejnik: : No tak, ale powiedział, że ta fala krytyki to jest ograniczenie wolności słowa.
Elżbieta Jakubiak: : Powiedział, że poseł, który mówi z mównicy bierze odpowiedzialność za to co mówi. I niestety tutaj się muszę zgodzić, że ja nie popieram tego, co broń Boże Górski powiedział, uważam, że przekroczył pewne granice...
Monika Olejnik: : Górski, Kurski to prędkość
Elżbieta Jakubiak: : Górski, Górski, nie mylić z moim przyjacielem. Boże, co my z tym zrobimy. Będzie musiał jeździć pociągiem do końca życia.
Monika Olejnik: : Uważa pani, że powinien mieć odebrane prawo jazdy, Górski, Kurski, poseł Kurski?
Elżbieta Jakubiak: : Mam nadzieję, że Jacek Kurski będzie mężem stanu kiedyś, ale zdaje się jeszcze teraz musi mieć ciężki los żeby dojrzeć.
Monika Olejnik: : Ale co, powinien mieć odebrane prawo jazdy, powinien oddać?
Elżbieta Jakubiak: : Ja się nad tym, no wie pani, tam jest jakiś, policja musi coś zrobić i póki tego policja tego nie zrobi, to my wyrokować nie możemy.
Monika Olejnik: : Ale nie może chyba, bo chroni go immunitet, więc co policja zrobi?
Elżbieta Jakubiak: : No właśnie, ale tutaj Jacek pewnie będzie się umiał zachować, nie powinniśmy, powinniśmy pozwolić mu...
Monika Olejnik: : No, ale już się zachowuje, już właśnie powiedział, że odda prawo jazdy, jak odda prawo jazdy Nowak, bo szybko jechał rok temu. Nowak, czyli minister Nowak razem z Donaldem Tuskiem.
Elżbieta Jakubiak: : To jest problem, to jest problem wszystkich polityków. Powinniśmy jeździć zgodnie z prawem.
Monika Olejnik: : Ja wiem, ale wie pani, w takiej sytuacji to chyba się należy zachować honorowo, podłączył się pod konwój, który wiózł dwóch groźnych bandytów.
Elżbieta Jakubiak: : Tego nie mógł wiedzieć, no więc to ostatnie przypisujemy
Monika Olejnik: : No, ale mimo wszystko pani się podłącza pod...
Elżbieta Jakubiak: : Nie, nie podłączam się tylko, że wszyscy już teraz wiedzą, że tam byli groźni bandyci, ale on tego nie mógł wiedzieć, więc rzeczywiście popełnił szalony błąd.
Monika Olejnik: : No, ale to trzeba być....
Elżbieta Jakubiak: : Podłączając się pod konwój, złamał przepisy ruchu drogowego i zgodnie z polskim prawem powinien odpowiedzieć tutaj za złamanie przepisów.
Monika Olejnik: : To każdy obywatel może powiedzieć, a poseł Kurski dostał jakąś karę? Zapłacił 500 złotych, to ja też zapłacę 500 złotych i podłączę się pod konwój.
Elżbieta Jakubiak: : Ja widziałam tysiące polskich obywateli, na polskich drogach, którzy jadą po pijanemu, jadą pod prąd.
Monika Olejnik: : I są karani za to.
Elżbieta Jakubiak: : No i unikają też, unikają też...
Monika Olejnik: : No i bardzo dobrze żeby nie unikali. No dobrze, powinien honorowo oddać, czy nie?
Elżbieta Jakubiak: : Więc tutaj, ja Jacka w tej sprawie nie będę popierała, po prostu to jest no jego ta część charakteru, której ja nie lubię.
Monika Olejnik: : A wracając do posła Górskiego, czyli rozgrzesza go pani za wypowiedź o końcu białej cywilizacji?
Elżbieta Jakubiak: : Nie, nie rozgrzeszam, uważam, że przebrał tutaj miarę w tej sprawie. Natomiast no mówił to z mównicy poselskiej i po prostu tak jest, poseł z mównicy poselskiej może mówić dowolne głupoty. Pamiętam takich posłów, co nawet mówili w taki sposób, co to nie wiedzieliśmy, co mówią, więc trudno było komentować.
Monika Olejnik: : Sami nie wiedzieli, co mówią.
Elżbieta Jakubiak: : Sami nie wiedzieli, co mówią, więc tutaj Górski wpisał się w tę taką plejadę polityków, którzy mówią z mównicy co im ślina na język przyniesie.
Monika Olejnik: : No cóż, monarchista.
Elżbieta Jakubiak: : Nie wiem, myślę, że powinien jednak więcej czytać, przyzwyczaić się do tego, że na świecie są ludzie różni, skóry różnych barw.
Monika Olejnik: : Dziękuję bardzo, gościem Radia ZET była Elżbieta Jakubiak, Prawo i Sprawiedliwość.
TAGI: kancelaria, jakubiak, kurski, prezydent, rasizm, premier, kryzys, obama
2008-11-14 11:20:00
Reklama:
January 4th, 2007 by Author
Posted in Suspendisse iaculis | Edit | 23 Comment »
-
Przeczytaj
- SII
- Bankowość
- Książki
- Tenis
- Estrada
- Z życia
- Maszyny do pakowania
- Budownictwo
- Agencje-fotograficzne
- SEM
- Nauka-jazdy
- Sprzet-medyczny
- Kosmetyki,Uroda
- Rolety,Żaluzje,Okna
- gry_komputerowe
- Jubiler,Biżuteria
- RTV,AGD
- Motocykle
- Stomatologia,Zdrowie
- mieszkania_nieruchomosci
- Dj,Muzyka,Dyskdzokej
- nauka_języków
- tv_kamery
- dla_dzieci
- dostawa_wody
- drukarnia_wielkoformatowa
- wynajem_aut
- wynajem_aut
- łazienka
- meble_ogrodowe
- okna_drzwi
-
Sprawdź także
- Ciekawy temat
- Warto wiedziec
-
Archiwum
- 2012 Luty
- 2012 Styczeń
- 2011 Grudzień
- 2011 Listopad
- 2011 Październik
- 2011 Wrzesien
- 2011 Sierpień
- 2011 Lipiec
- 2011 Czerwiec
- 2011 Maj
- 2011 Kwiecień
- 2011 Marzec
- 2011 Luty
- 2011 Styczeń
- 2010 Grudzień
- 2010 Listopad
- 2010 Październik
- 2010 Wrzesien
- 2010 Sierpień
- 2010 Lipiec
- 2010 Czerwiec
- 2010 Maj
- 2010 Kwiecień
- 2010 Marzec
- 2010 Luty
- 2010 Styczeń
- 2009 Grudzień
- 2009 Listopad
- 2009 Październik
- 2009 Wrzesien
- 2009 Sierpień
- 2009 Lipiec
- 2009 Czerwiec
- 2009 Maj
- 2009 Kwiecień
- 2009 Marzec
- 2009 Luty
- 2009 Styczeń
- 2008 Grudzień
- 2008 Listopad
- 2008 Październik
- 2008 Wrzesien
- 2008 Sierpień
- 2008 Lipiec
- 2008 Czerwiec
- 2008 Maj
- 2008 Kwiecień
- 2008 Marzec
- 2008 Luty
- 2008 Styczeń