Tusk chce zlikwidowac hazard zeby uniknac krytyki
0000-00-00 00:00:00
Reklama:
Premier Donald Tusk przedstawił wizję likwidacji hazardu, żeby uniknąć krytyki i przykryć absolutny bałagan w rządzie. Wszystko przez to, że rząd spóźnił się z ustawą, która miała podnieść podatki w obszarze gier losowych, dlatego na poczekaniu wymyślono wielki program ograniczania hazardu - powiedział Gość Radia Zet, Jerzy Szmajdziński (SLD).
Monika Olejnik: : A gościem Radia ZET jest wicemarszałek sejmu Jerzy Szmajdziński, witam Monika Olejnik, dzień dobry.
Jerzy Szmajdziński: : Dzień dobry.
Monika Olejnik: : Czy będzie pan kandydował w wyborach prezydenckich?
Jerzy Szmajdziński: : Biorę pod uwagę taką możliwość, gdyby ludzie lewicy, wyborcy lewicy, sympatycy, członkowie partii w powszechnych konsultacjach dokonali takiego wskazania.
Monika Olejnik: : Dlaczego Grzegorz Napieralski mówiąc o kandydatach bardzo jakoś tak chłodno o panu mówi, albo nie mówi.
Jerzy Szmajdziński: : No może trzyma tą wiadomość jako niespodziankę, w zanadrzu.
Monika Olejnik: : Ale niespodziankę dla pana, czy dla społeczeństwa, czy dla swoich kolegów z SLD.
Jerzy Szmajdziński: : Czy dla wszystkich.
Monika Olejnik: : Czy Aleksander Kwaśniewski namawia polityków Sojuszu Lewicy Demokratycznej do tego żeby na kongresie, który się zbliża, SLD, pozbawić funkcji Grzegorza Napieralskiego?
Jerzy Szmajdziński: : Być może to jest jakaś teza, która ma straszyć Aleksandrem Kwaśniewskim wymyślona, nie wiem, przez rzecznika, przez okolice rzecznika, bo to są osoby, które mają najczęstszy kontakt z panią redaktor Wronowską, z panem Graczykiem.
Monika Olejnik: : A kim, to są...
Jerzy Szmajdziński: : To dziennikarze gazety Dziennik”, znaczy ci, co mają kontakt z dziennikarzami gazety Dziennik” być może wymyślili taką teorię.
Monika Olejnik: : A czy pan znowu źle mówi o dziennikarzach, coś się złego dzieje?
Jerzy Szmajdziński: : Nie, nie, dobrze mówię.
Monika Olejnik: : Tym razem dobrze, wszystko dobrze.
Jerzy Szmajdziński: : Nie, dobrze mówię, że mają źródła.
Monika Olejnik: : Mają źródła, tak?
Jerzy Szmajdziński: : Tak, pani Wronowska i pan Graczyk mają źródła w okolicach...
Monika Olejnik: : Czyli nie jest prawdą, Aleksander Kwaśniewski nie mówił...
Jerzy Szmajdziński: : Nigdy się nie zajmował, takimi rzeczami się nie zajmuje. Prezydent nie może zajmować się...
Monika Olejnik: : Były...
Jerzy Szmajdziński: : Były prezydent nie może zajmować się, nie zajmuje się takimi rzeczami. Może jeśli czymś się zajmuje to tym co zrobić, jaką wizję, jaki program, jakie koncepcje.
Monika Olejnik: : No właśnie, Aleksander Kwaśniewski chce żeby Jerzy Szmajdziński był kandydatem.
Jerzy Szmajdziński: : Bardzo sobie to cenię, bo to było dziesięć lat świetnych dla polskiej pozycji międzynarodowej na pewno.
Monika Olejnik: : Ale czy to, że Aleksander Kwaśniewski mówi o panu, pana to wzmacnia?
Jerzy Szmajdziński: : Mnie nie przeszkadza osobiście, wie pani, pani, znaczy każdy z nas mówi, jak o nas się dobrze mówi. A ponieważ nie są to czasy, w których inni ludzie o innych dobrze mówią, raczej szukają dziury w całym, no to to jest dobry sygnał.
Monika Olejnik: : Ale Wojciech Olejniczak, eurodeputowany nie wykluczył, mówiąc tu w Radiu ZET, że może dojść do zmiany na stanowisku lidera SLD, że może się pojawić taki wniosek.
Jerzy Szmajdziński: : No to jest, nie ma kwestii wniosku, czy nie wniosku, jest normalna statutowa konwencja, każdy z 30 członków zarządu naszej partii będzie poddany indywidualnej ocenie, więc tyle, mam nadzieję, że odbędzie się coś ważniejszego niż tego typu rozstrzygnięcia, czy dyskusje, i że konwencji będzie towarzyszył raczej nastrój oczekiwania, z jaką to wizją prezydentury, z jaką wizją Polski Sojusz Lewicy Demokratycznej wystąpi, kto uzyska poparcie Sojuszu w wyborach prezydenckich, bo 19 grudnia, według mnie jest ostatnim dniem, w którym należy podjąć tę decyzję poprzedzając ją tymi powszechnymi konsultacjami, tym powszechnym zapytaniem.
Monika Olejnik: : Ja wiem, a pan mówi tak, pan nie odmawia.
Jerzy Szmajdziński: : Ja mówię tak, jeśli tak powiedzą wyborcy.
Monika Olejnik: : Tak, no wyborcy...
Jerzy Szmajdziński: : Wyborcy lewicy...
Monika Olejnik: : Wiem, wiem, wiem. Włodzimierz Cimoszewicz znowu się pojawił w rankingu Rzeczpospolitej”, chociaż mówi nie.
Jerzy Szmajdziński: : No, wie pani to jest taka zabawa, gry i zabawy ludowe polegające na tym, że gazety, wydawcy, czy redaktorzy naczelni – wydawcy, żeby nie mówić o dziennikarzach, biorą udział w grze, która nie ma żadnego sensu. No, jaka jest wiarygodność sondażu, w którym występują osoby, które nie kandydują, no.
Monika Olejnik: : Nie chcą i mówią, że nie.
Jerzy Szmajdziński: : Mówią, że nie chcą, bo gdyby nie mówili, tworzyli wątpliwości może, a może jednak, a może nie – nie, mówią nie i oni są poddawani badaniom. Przecież zerowa wiarygodność takiego sojuszu, być może celowa.
Monika Olejnik: : Sondażu.
Jerzy Szmajdziński: : Sondażu...
Monika Olejnik: : Bo sojuszu zerowa wiarygodność, Sojuszu Lewicy Demokratycznej, freudowska...
Jerzy Szmajdziński: : Nie, nie, sojuszu wydawcy z ośrodkiem badania opinii publicznej, bo cóż może ośrodek badania.
Monika Olejnik: : No tak, a pan jest pewien, że Włodzimier Cimoszewicz jak mówi nie to jest tak.
Jerzy Szmajdziński: : Tak, ja uważam, że tak.
Monika Olejnik: : A zgadza się pan z krytyką Włodzimierza Cimoszewicza, krytykuje Sojusz Lewicy Demokratycznej strasznie. Przejechał się po was.
Jerzy Szmajdziński: : Wie pani, nie zgadzam się z tonem tej krytyki, nie zgadzam się z, nie zgadzam się dlatego, że Włodzimierz Cimoszewicz naprawdę mógłby pomóc, gdyby poradził nam, jak poradzić sobie z największym problemem, którego nie miała żadna partia w ostatnich 20. latach. Ma swoich wyborców nasza partia w pobliżu Platformy Obywatelskiej, a musimy być w opozycji do rządzących, bo to jest natura demokracji. Jak sobie z tym poradzić. I tego od Włodzimierza Cimoszewicza
Monika Olejnik: : Może się zlikwidować?
Jerzy Szmajdziński: : I tego od Włodzimierza Cimoszewicza nie usłyszeliśmy. Natomiast on w pewnym sensie oddaje wrażenie, jakie powstaje dotyczące realizacji przez nas polityki, no takie jest wrażenie w wielu środowiskach i to trzeba wziąć pod uwagę, tego nie warto lekceważyć.
Monika Olejnik: : No dobrze, czy Sojusz Lewicy Demokratycznej będzie za radykalizmem premiera Donalda Tuska i bez poprawek przyjmie pomysły pana premiera dotyczące hazardu?
Jerzy Szmajdziński: : Oczywiście kierunek jest słuszny, trzeba ograniczać hazard tylko jednocześnie trzeba mówić, że temu musi towarzyszyć zwiększanie nakładów na oświatę, na kulturę, na sport, na wszystko inne.
Monika Olejnik: : Ale na sport się nie da, dlatego że sportowi w ten sposób odbiera się pieniądze, bo kiedy się zlikwiduje e-hazard, to kluby sportowe stracą wiele milionów złotych.
Jerzy Szmajdziński: : To właśnie dlatego, od tego zaczynam, że jeśli chcesz likwidować hazard i jeśli chcesz żeby ludzie wykształcili w sobie inne nawyki, nawyki uprawiania kultury fizycznej, uczestnictwa w kulturze, to zrób wszystko co możliwe żeby te sfery były doinwestowane i wtedy będziesz skutecznie likwidował hazard i nie będzie podziemia hazardowego, nie będzie tego, co jest z aborcją i innych rzeczy. W moim przekonaniu podstawowym powodem, dla którego premier przedstawił taką wizję jest to, że rząd się spóźnił z ustawą, która podnosi podatki w tym obszarze i żeby uniknąć krytyki, że jeszcze cały przyszły rok byłoby zbyt niskie opodatkowanie przedsiębiorców prowadzących tą działalność, wymyślono na poczekaniu wielki program ograniczania hazardu żeby przykryć, absolutny bałagan w rządzie. Bo we wrześniu powinna do sejmu trafić ustawa, która podnosić podatki w tym obszarze.
Monika Olejnik: : Dobrze, czy Sojusz Lewicy Demokratycznej jest za zakazem hazardu w internecie? Krótko tak czy nie.
Jerzy Szmajdziński: : My jesteśmy za czymś, co jest realne, ja nie wiem czy to jest realne, według mojego syna to jest mało realne.
Monika Olejnik: : Według pana syna?
Jerzy Szmajdziński: : Tak.
Monika Olejnik: : A za likwidacją jednorękich bandytów w budkach i przeniesieniem do kasyn?
Jerzy Szmajdziński: : W budkach tak i oczywiście z dziesiątków, setek miejsc tych jednorękich bandytów trzeba wyeliminować, to oczywiste. Natomiast komu się zrobi dobrze, kiedy się to przeniesie do 27 dzisiaj istniejących kasyn? No to na to pytanie też powinniśmy znać odpowiedź nim podniesiemy rękę, prawda, bo to jest eliminacja...
Monika Olejnik: : Panu na B. na przykład, panu na S.
Jerzy Szmajdziński: : No więc chcemy to wiedzieć, powinniśmy to wiedzieć i opinia publiczna powinna to wiedzieć, co to będzie oznaczało.
Monika Olejnik: : Ale to można sobie zrobić wykaz.
Jerzy Szmajdziński: : Że to będzie monopol czterech ludzi, którzy mają dzisiaj wielkie pieniądze, a będą mieli gigantyczne pieniądze, to może trzeba to w inny sposób zrealizować. Może w ogóle nie ma być jednorękich bandytów, również w kasynach.
Monika Olejnik: : Również w kasynach.
Jerzy Szmajdziński: : Tak.
Monika Olejnik: : I za tym się opowiada Sojusz?
Jerzy Szmajdziński: : Za tym ja się opowiadam.
Monika Olejnik: : Nie, no pan, pan wicemarszałek.
Jerzy Szmajdziński: : Tak.
Monika Olejnik: : Jerzy Szmajdziński, Monika Olejnik, a teraz przetupiemy na www.radiozet.pl.
Jerzy Szmajdziński: : Dziękuję bardzo.
(po przerwie)
Monika Olejnik: : Że to jest za późno, tak?
Jerzy Szmajdziński: : Tak, dlatego że do końca listopada musi być ogłoszone w Dzienniku Ustaw zmiana podatkowa, jeśli ma dotyczyć przyszłego roku.
Monika Olejnik: : No tak, bo nie można...
Jerzy Szmajdziński: : W tej sprawie są dziesiątki orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego.
Monika Olejnik: : Tak, nie można powiedzieć za późno, no tak.
Jerzy Szmajdziński: : Tak. I w związku z tym ten Kapica, cały ten, całe to ministerstwo finansów spowalniając, nie podejmując decyzji, nie przedstawiając projektu ustawy de facto działali na korzyść całego tego sektora biznesu hazardowego, bo jak nie ma zmiany do końca listopada to przyszły rok jest hulaj dusza.
Monika Olejnik: : Ale wie pan, niech pan synowi powie, że w Norwegii jest zakaz hazardu w internecie, kontrolowany.
Jerzy Szmajdziński: : Tak, tak. Nie, ja wiem, z tym, że to jest po pierwsze bardzo trudne.
Monika Olejnik: : Nie, Norwegowie odcięli.
Jerzy Szmajdziński: : OK., to dobrze, ja jestem za tym żeby nie było żadnych wątpliwości.
Monika Olejnik: : Nawet za tym żeby obywatel nie mógł sobie postawić na jakąś ligę?
Jerzy Szmajdziński: : A to, wie pani, jestem przeciwny...
Monika Olejnik: : No bo w internecie są tylko zakłady bukmacherskie, no, no co tam jeszcze jest.
Jerzy Szmajdziński: : Nie, można grać w karty też.
Monika Olejnik: : W pokera, no dobrze, ale te zakłady bukmacherskie.
Jerzy Szmajdziński: : No to jest, znaczy przesada, wydaje się, że przesada, dlatego nie można się zgodzić na to, że pan premier ogłosi miastu i światu, a my mamy wszyscy ręce podnieść w górę, bo jak nie podniesiemy to znaczy, że mamy w tym jakiś prywatny interes, albo formacyjny, prawda.
Monika Olejnik: : Czyli, że jedną rękę trzymamy z bandytą.
Jerzy Szmajdziński: : No dokładnie, no więc stworzenie takiego nastroju jest po prostu niepoważne, czyli tego premier robić nie powinien. Powinien zaproponować w tej sprawie dyskusję, a nie tworzyć atmosferę podejrzeń w stosunku do każdej osobie, która powie, no Ludwik Dorn i Poloczek powiedzieli – 380 euro od automatu, a premier mówi 480, no to znaczy co, tą stówę to chce Dorn wziąć dla siebie. Nie róbmy, nie róbmy tego.
Monika Olejnik: : No tak, bo premier ogłasza na konferencji prasowej, że to ma być bez poprawek, tak jak on powiedział.
Jerzy Szmajdziński: : Bez poprawek, tak, dokładnie. Więc ktoś by chciał zarobić, a on nie daje zarobić. To jest po prostu bez sensu. I te uwagi, które mówią czy w Polsce mamy wystarczające siły reagowania, porządku i stojące na straży przestrzegania prawa, które są w stanie nie dopuścić lub wykryć wszystko to, co będzie podziemiem hazardowym, bo Polska jest dosyć dużym krajem. Więc do tej operacji muszą być przygotowani wszyscy i wszyscy muszą powiedzieć, wszystkie instytucje czego potrzebują żeby można było skutecznie działać.
Monika Olejnik: : Wie pan, jeżeli żyjemy w kraju, gdzie jest zakaz sprzedaży alkoholu do 18 roku życia...
Jerzy Szmajdziński: : To nikt nie sprawdza tego.
Monika Olejnik: : Nikt tego nie sprawdza, zabiera się licencje przedsiębiorcom, a nie sklepom, nie odbiera się licencje restauracjom, to o czym my mówimy.
Jerzy Szmajdziński: : Tak, tak.
Monika Olejnik: : Jakoś w Ameryce potrafili ten zakaz wprowadzić, a u nas nie.
Jerzy Szmajdziński: : Dokładnie, także jest co robić na pewno i nie może to być akcja, właśnie taka PR-owska, no to weźmy wszystkie te sprawy, o wszystkich ich spokojnie o tym porozmawiajmy i rozwiązujmy je po kolei, a nie tylko dlatego, że mija termin podniesienia podatków, niestety do tego to sprowadzono.
Monika Olejnik: : Mówi pan moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina?
Jerzy Szmajdziński: : Tak, moja, przykro mi.
Monika Olejnik: : To niech pan powie.
Jerzy Szmajdziński: : Przykro mi, że w moim wywiadzie znalazły się słowa, które nie znajdują potwierdzenia w faktach, to będzie oznaczało dla mnie wielokrotnie sprawdzanie informatorów, do których nawet mam duże zaufanie. Być może trzeba będzie, na pewno trzeba zmienić informatorów, a po drugie weryfikować u lepszych informatorów.
Monika Olejnik: : Zawsze trzeba w trzech źródłach sprawdzić, panie marszałku, trzy – zasada dziennikarska, trzy źródła, polecam panu.
Jerzy Szmajdziński: : To były dwa, to były dwa.
Monika Olejnik: : Były dwa, widzi pan.
Jerzy Szmajdziński: : No zgadza się, sprawdziło się, jeszcze raz się sprawdziło...
Monika Olejnik: : ... czyli pana Rymanowskiego i pana Gmyza...
Jerzy Szmajdziński: : Przepraszam.
Monika Olejnik: : Bardzo. A czy wiceszef ABW powinien stracić stanowisko, albo ktoś z prokuratury powinien ponieść konsekwencje za zaglądanie do materiałów w procesie...
Jerzy Szmajdziński: : Znaczy premier zastosował PSL-owskie standardy.
Monika Olejnik: : To znaczy?
Jerzy Szmajdziński: : Są dużo niższe niż obowiązywały w Platformie Obywatelskiej, to teraz w tej sprawie zastosował PSL-owski standard, bo była taka sprawa, gdzie premier Pawlak powiedział, że nic się nie stało i premier przyjął to do wiadomości i powiedział – u nas w Platformie nie do pomyślenia, no to teraz szedł do tego samego poziomu, w którym no niestety wykorzystano stanowisko, wykorzystano swoją pozycję do tego żeby lepiej wystąpić w procesie sądowym.
Monika Olejnik: : Czyli nie wypada żeby wiceszef ABW takie rzeczy robił?
Jerzy Szmajdziński: : Niestety nie wypada, ponieważ był dysponentem wiedzy, której nikt inny nie miał, a jego przełożony powinien być pierwszym, który nie pozwoli na takie rzeczy, bo teraz to wszyscy już musimy być równo traktowani, bo jakie tu były szczególne okoliczności, które dały prawo prokuratorowi na podjęcie tej decyzji? To już nie ma szczególnych okoliczności, to już wszystkim się należy, tylko teraz jest pytanie co zrobić żebyśmy wszyscy mieli wiedzę kto jest podsłuchiwany lub nie. Źle się bawią panowie z służbami, którymi kierują.
Monika Olejnik: : A BBN, który donosi na ABW w sprawie metanu?
Jerzy Szmajdziński: : No to już jest paranoja, bo przecież śledztwo w tej sprawie jest prowadzone przez prokuraturę, bo każdy wypadek tego typu jest badany przez prokuraturę. Jeśli są znane jakieś dodatkowe okoliczności to się formalnie, pismem, informuje, a nie robi takiej hecy, że jedna instytucja państwowa donosi na drugą instytucję państwową.
Monika Olejnik: : Czyli, nie wiem, Aleksander Szczygło wyobraża sobie, że agent ABW powinien zjechać pod ziemię i sprawdzać, co się dzieje z metanem, tak?
Jerzy Szmajdziński: : No być może, być może tak. To kompromitująca sytuacja naprawdę, to jest kompromitująca sytuacja, to nie trzyma żadnych standardów.
Monika Olejnik: : A jak pan patrzy na telewizję to, co pan sobie myśli na to, co się dzieje w telewizji publicznej?
Jerzy Szmajdziński: : Oglądam inne stacje.
Monika Olejnik: : Nie ogląda pan telewizji publicznej?
Jerzy Szmajdziński: : Bardzo rzadko, chyba że wiem, że zostanie nadany materiał o mnie no to wtedy tak.
Monika Olejnik: : Ale, a syn nic nie mówi o tym, że jest deal między PiS i SLD i widoczny jest ten deal w telewizji?
Jerzy Szmajdziński: : Nie, pyta się po co to, po co to tak i co tam robi jeden, drugi czy trzeci pan, to się pyta.
Monika Olejnik: : A pan się pyta też swoich kolegów, którzy tak ustalili?
Jerzy Szmajdziński: : Ja już wszystko w tej sprawie powiedziałem i swoje stanowisko przedstawiłem, ciężkim błędem jest to, że powstało wrażenie, bo to wystarczy, wystarczy tylko wrażenie, zamiast zrobić porozumienie ze środowiskami twórczymi, z Polskim Stronnictwem Ludowym i owszem z częścią Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, bo bez tego się nie da, w obronie mediów publicznych przykro powiedzieć, przed Platformą Obywatelską, która nie docenia, nie lubi i nie szanuje i nie chce i w ogóle uważa, że są zbędne i wtedy jest inna sytuacja, a tak jest niestety wrażenie, że bierzemy udział w czymś, w czym udziału brać nie powinniśmy.
Monika Olejnik: : Podobno Robert Kwiatkowski codziennie zachodzi na Woronicza.
Jerzy Szmajdziński: : Tego nie wiem.
Monika Olejnik: : Nie?
Jerzy Szmajdziński: : Nie mam takiej wiedzy.
Monika Olejnik: : Nie ma takiej wiedzy Jerzy Szmajdziński, dziękuję bardzo, gość Radia ZET.
Jerzy Szmajdziński: : Dziękuję bardzo.
TAGI: likwidacja, gry losowe, jerzy szmajdziński, hazard, afera hazardowa, internet, ustawa hazardowa
0000-00-00 00:00:00
Reklama:
January 4th, 2007 by Author
Posted in Suspendisse iaculis | Edit | 23 Comment »
-
Przeczytaj
- SII
- Bankowość
- Książki
- Tenis
- Estrada
- Z życia
- Maszyny do pakowania
- Budownictwo
- Agencje-fotograficzne
- SEM
- Nauka-jazdy
- Sprzet-medyczny
- Kosmetyki,Uroda
- Rolety,Żaluzje,Okna
- gry_komputerowe
- Jubiler,Biżuteria
- RTV,AGD
- Motocykle
- Stomatologia,Zdrowie
- mieszkania_nieruchomosci
- Dj,Muzyka,Dyskdzokej
- nauka_języków
- tv_kamery
- dla_dzieci
- dostawa_wody
- drukarnia_wielkoformatowa
- wynajem_aut
- wynajem_aut
- łazienka
- meble_ogrodowe
- okna_drzwi
-
Sprawdź także
- Nowy blog
- Warto przeczytac
-
Archiwum
- 2012 Luty
- 2012 Styczeń
- 2011 Grudzień
- 2011 Listopad
- 2011 Październik
- 2011 Wrzesien
- 2011 Sierpień
- 2011 Lipiec
- 2011 Czerwiec
- 2011 Maj
- 2011 Kwiecień
- 2011 Marzec
- 2011 Luty
- 2011 Styczeń
- 2010 Grudzień
- 2010 Listopad
- 2010 Październik
- 2010 Wrzesien
- 2010 Sierpień
- 2010 Lipiec
- 2010 Czerwiec
- 2010 Maj
- 2010 Kwiecień
- 2010 Marzec
- 2010 Luty
- 2010 Styczeń
- 2009 Grudzień
- 2009 Listopad
- 2009 Październik
- 2009 Wrzesien
- 2009 Sierpień
- 2009 Lipiec
- 2009 Czerwiec
- 2009 Maj
- 2009 Kwiecień
- 2009 Marzec
- 2009 Luty
- 2009 Styczeń
- 2008 Grudzień
- 2008 Listopad
- 2008 Październik
- 2008 Wrzesien
- 2008 Sierpień
- 2008 Lipiec
- 2008 Czerwiec
- 2008 Maj
- 2008 Kwiecień
- 2008 Marzec
- 2008 Luty
- 2008 Styczeń